Lassinanttis besked efter skadeproblemen
Lassinanttis besked efter skadeproblemen
Joel Lassinanttis förra säsong stördes av skadebekymmer. När Luleå Hockey nu går på sommarledighet gör målvakten det med ett betydligt mer positivt besked om kroppen.
Efter vårens gemensamma träning har Lassinantti kunnat konstatera att han återigen klarar av att träna utan begränsningar.
– I år känns det väldigt, väldigt bra. Jag har kunnat träna fullt ut och göra det jag vill, säger han till NSD.
För Luleå är beskedet viktigt inför den kommande SHL-säsongen. Den tidigare knäskadan begränsade Lassinantti under fjolåret och påverkade möjligheterna att bidra så mycket som han själv önskade.
Tillbaka utan begränsningar
Den skadefria träningsperioden har gett Lassinantti en annan känsla inför sommaren.
– Det känns härligt att kunna vara fri utan begränsningar igen. Det blir en boost för mig själv, säger målvakten till NSD.
Skadeproblemen var inte bara en fysisk utmaning. Lassinantti berättar även att tiden vid sidan av isen skapade frustration.
Viljan att spela och hjälpa laget fanns kvar, samtidigt som kroppen satte stopp.
– Det byggs upp en frustration för jag vill mycket. Men jag har bra verktyg för att hantera sådant, säger han.
Siktar på en större roll
Nu är målet att få en skadefri säsong och kunna spela fler matcher för Luleå.
Att Lassinantti har kunnat genomföra träningen fullt ut ger honom bättre förutsättningar att konkurrera om speltiden när laget samlas igen efter ledigheten.
Först väntar omkring sex veckors sommaruppehåll. Målvakten planerar att tillbringa en stor del av ledigheten i Norrbotten.
Fiske står högt på listan och han hoppas även kunna ta sig upp till fjällen för att vandra.
– Det är uppe i fjällen man verkligen kan ladda sina batterier, säger Lassinantti till NSD.
När Luleå återupptar träningen gör han det förhoppningsvis med en kropp som håller – och med möjligheten att ta en större roll än under den skadepräglade fjolårssäsongen.








